Breaking

21/05/2024

La línia de Cinqueterre

Ferrovia, Vernazza (La Spezia, Italia)
El tram Levanto-La Spezia va ser el tram que va presentar les majors dificultats de tota la línia de Genova a Pisa. El ferrocarril va haver de circular per llargs trams (i en alguns encara ho fa) en contacte amb el mar i va haver de seguir la tortuositat de la costa per reduir al màxim el nombre i la longitud dels túnels.

Les males condicions meteorològiques de l'hivern de 1872 també van crear problemes per esllavissades i tempestes violentes, que van obligar a fer variacions durant la construcció. A més, com que llargs trams de costa eren inaccessibles des de terra, els materials s'havien de transportar per mar i, per tant, les condicions meteorològiques i del mar van ser determinants durant la durada de les obres.

Finalment el 22 de juliol de 1874 es va activar el tram i amb ell es va poder donar per acabada la línia. Aquest darrer tram de línia va ser realment revolucionari ja que va posar fi a l'aïllament de les petites ciutats de la costa oriental de Ligúria, entre les quals les famoses Cinque Terre, que finalment van tenir una connexió directa amb la resta del món.

Només en aquest tram s'han perforat 51 túnels per un total de més de 28 quilòmetres d'un total de 44 i s'han construït 23 ponts amb una longitud total de gairebé un quilòmetre.

Hi ha una gran quantitat de ferrocarrils que uneixen aquests pobles, per la qual cosa la visita d'ells amb tren és molt còmoda. El servei és operat per TrenItalia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris d'aquesta pàgina són moderats. Abans de visualitzar-se haurà de ser aprovat pel propietari del blog, pel que pot passar un cert temps abans no sigui publicat.

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pàgines